söndag 31 januari 2010

Helg!

Hallå där!
Ja blir så trött på mig själv att jag bloggar så sällan nuförtiden..
det händer inte så mycket just förutom att det är ständig nedräkning till Chicago/Hawaii resan! Den 12 februari så ska jag gå upp tidigt tidigt för att ta en buss till Omaha, och efter de 4 timmarna, väntar en kort flygtur till Chicago. Där jag möts upp av Ida och hennes värdfamilj.
På onsdagen så flyger vi sedan vidare till Honolulu! Jag ringde och pratade med Explore America igår (för de är inte så duktiga på att skicka ut information) och då fick jag veta att vi ska bo vid Wikiki beach på hotel Hokele Suites! Jag har kollat in hotellet lite online, och det ser ganska så fint ut. Det har gångavstånd till allt man behöver, det 2 kvarter till beachen!!!


I torsdags så passerade jag "100 dagar kvar till graduation dagen", det är en annan ständig nedräkning på skolan just nu! Alla är så taggade och tiden går så grymt fort!

I fredagskväll så hade vi sleepover party här hemma med ett stort gäng tjejer. Det va supermysigt! Vi babblade, åt alldeles för mycket snacks och tittade på gamla Disney filmer!! Pocahontas och Cinderella, jag kommer aldrig att sluta älska disney filmer!

Nu är jag supertrött som vanligt och imorrn ska vi upp till kyrkan, sen har vi basket träning och sen har Cole basketmatch som vi ska gå på. Dagen är fullspäckad med andra ord!

PS. Kossan Bob mår föresten utomordentligt bra! Han gillar att det börjar bli lite varmare så han kan knalla ner för kullen och dricka vatten ur den lilla dammen som finns där nere. Kossan Bob och kossan Ebeny har föresten fått en kompis som heter Kossan Phyllis (döpt efter farmor remmenga. Ni vet väl att Kossan Bob är döpt efter farfar Remmenga?) Det va Coles julklapp! Hon är brun och vit och har 80-tals krul på huvudet.

2 kommentarer:

Barbro sa...

Hej!
Tack för att du rapporterar om Bob och hans gäng. Han kommer att gilla Phyllis, det är jag säker på.
Har Phyllis blått krull, det har ju alla gamla amerikanska damer. Tror vi, fördomsfulla svenskar.

Från Sverige kan jag rapportera REKORD. Det är köld-rekord, snödjups-rekord, istäcke-rekord, elpris-rekord, tågförsenings-rekord m.m. Rekord i stort sett i allt som hör VINTER till. Här är det inte fråga om några fjuttiga "snowdays". Här är det "snowweeks" eller snarare "snowmonths" som gäller.

Även om jag vet att du nu har Bob att tänka på så måste du på torsdag, den 4/2, ägna en tanke åt Timmy och syrran Lina. Då fyller dom 10 år! Du kommer väl ihåg när dom som gulliga busvalpar rasade runt på gräsmattan i Rynninge. Timmy var rätt cool redan då medans Lina var galen. Nu är dom pensionärer. 10 hundår = 70 människoår. Men dom är fortfarande gulliga.

Vov, vov
Lina och matte

Nettan sa...

Hej, vet du Barbro, i maj får jag träffa Bob o de andra. Det ska bli så kul, ser verkligen fram emot att få se Elwood, Lexington och få träffa alla Remmengas, och allra mest Louise förstås.
Fattar inte heller att Timmy o Lina blir 10år, det får vi fira med nytt gosedjur. Törs inte ge nåt ben då kommer lillbror Milou o norpar det, och det blir inte så bra. Hans mage, eller lever, gillar inte det.
Har hört på dig Louise att du tröttnat lite på basketen, hoppas nästa aktivitet blir bättre, blir det tracking, eller?
Här har vi haft en kall, men vacker helg. Härliga vinterpromenader, lite Robinson, Hindersmässa och lite kalas, helgen gick fort som vanligt.
Kram