torsdag 7 januari 2010

Nästa snöstorm är här!

Jepp, nu är det dags igen!
Det är ruskigt kallt här nu (precis som i Sverige har jag hört) och det blåser extremt mycket.
Idag i skolan så fick vi ca. 5 små strömavbrott under dagen och dagen avslutades med ett stort strömavbrott i hela Elwood. Vilket innebar att alla fick gå hem från skolan (det kändes ganska skönt att slippa 2,5 timmars basketträning måste jag erkänna!) och att vi har "late start" (= start at 10.00) imorgon.
När vi kom hem till vårt hus så hade det varit strömavbrott här sedan 9.30 på morgonen så det va ganska kallt. Men strömmen kom tillbaka och vi eldar i 3 kaminer för fullt. Vi är beredda på att få strömavbrott ikv eller inatt igen, för den här blåsten blandat med kyla är ingen bra kombination! Vi har fyllt badkaren med vatten så vi kan spola toaletterna, bra va!? ;D

Om inte vädret blir bättre under natten så tror jag att vi har en snödag imorgon, men skolan vill helst inte ha mer snödagar. Vi har nämligen redan utnyttjat 5 av 5 dagar så om vi har fler måste vi lägga till fler dagar i vår istället.

Har ni några strömavbrott i Sverige?

Nu ska jag gå upp och slappa framför tvn lite!

2 kommentarer:

Barbro sa...

För ett par dar sen kom tomten till mej, inte med renar och släde, utan i ett fint rött kuvert från Nebraska. Så glad jag blev. TACK!! Och tack för dom gulliga orden. Jag blev lite fuktig i ögonen.

Jag har varit inne och snokat lite i ditt album på FB. (Nettan har sagt att jag får snoka).Där fanns ju bilder som varit publicerade i Elwoods Allehanda. Two swedish flickas som besökte ett gäng pantertanter och berättat om sitt hemland. Så kul!!! Nu är ni lokala kändisar i Elwood, du och Felicia.
Du frågade inte damerna vilket århundrade dom lirat hockey. Dom hette ju Tre Kronor.

Kram Barbro

Birgitta sa...

Hej Lollo!Vilket oväder Du råkat ut för.Här hemma har vi oxå kallt
men ingen snöstorm.Tack och Lov.Det räcker till som det är.
Vi eldar öppna spisen och gasolkaminen så det blir skapligt varmt.Timmy hoppade på tre ben idag
när han varit ute en stund.De var här och åt lunch.
MÅ Så GOTT.
Kramar Birgitta.