onsdag 13 januari 2010

Vi hade basketmatcher 1,5 timma bort igår kväll. Det blev en lång kväll, vi kom hem vid 11 tiden, men det va kul!
Både tjejerna och killarna vann sina matcher! Tjejerna har haft en väldigt tuff säsong, vi har väl vunnit 2 matcher eller nåt sånt. Killarna är däremot väldigt bra i år, de har bara förlorat 1 match.
Det va riktig highschool spirit på läktaren! Det spelar ingen roll att det är 1,5 timma bort, alla Elwood fans kommer ändå! Visst är det härligt?!

Ikväll hade vi Midweek i kyrkan. Det är som ett möte för ungdomar där man umgås och diskuterar olika grejer med varandra och pastorn. Det va intressant ikväll tycker jag, det va som en lektion i religion. Eftersom att de flesta här har en väldigt stark tro, och försöker att "följa" bibeln så gott de kan, så tycker jag att det är intressant att lära mig mer om hur de ser på saker och ting.


2 kommentarer:

Barbro sa...

Hej! Nu är SYO-konsulent Larsson i farten igen. Nu tycker jag du ska satsa på att bli diplomat. Du är så positiv och öppen för allt nytt. Kan umgås med människor av alla de sorter. Är nyfiken på ett trevligt sätt. Diplomatyrket tror jag på. Spolar du mitt förslag kan du ju alltid satsa på basketproff eller präst.

Kram

Birgitta sa...

Hejsan Lollo!Håller medBarbro när det gäller dimoplat.Du är toppen.Kul att prata med Dig igår.
Kalaset var toppen som Du nog förstod.Vi tar igen det när det blir Din Dag i Juni.Madde var pigg
och öppen.Var glad för det.Vi saknade <Dig.Hoppas nu på en bra dag för Dig och att Du får en fin resa framöver.Tänker på Dig.Morfar hälsar så mycket.
Många Kramar Birgitta!