tisdag 9 mars 2010

Breckenridge!

Breckenridge!

Bubbelpool - jag, katyra och lexie
Stan
Diane och jag
Cole och Jerry på restaurang


Ser ni byn därnere?
Skidsystemet!



Cole, LExie och jag


Jerry
Jag och Cole i liften!

Jag hade 4 fantastiska dagar i Colorado! Vi bilade dit, ca 5 tim till Denver + 1 timma upp i bergen därifrån, på torsdagen efter skolan. Vi bodde på ett fint hotell. Hela stora familjen delade ett rum, men det va stort så det va inga problem alls. Jag fick en stor bäddsoffa för mig själv till och med!
På fredagen så åt vi fin frukostbuffé innan vi gick och hyrde skidor och snowboards. Jerry och LExie bestämde sig för att jag skulle lära dem att åka snowboard, jag försökte att förklara att det är inget man lär sig på ett par timmar men jag tror inte att de trodde på mig. De försökte väl i en timma typ innan de gav upp och gick och hyrde skidor istället.
Sen åkte vi hela den dagen, vädret va ok på fredagen. Det snöade lite lätt men solen tittade fram då och då. Jag åkte med Jerry och Cole tills liftarna stängde. De andra höll sig till gröna backar och tröttnade ganska tidigt.
Backarna va toppen! Mest blå/röda backar med perfekt snö och lagom mycket folk! Skidsystemet va bara uppbyggt av sittliftar så det va också skönt tyckte jag och de hade ett väldigt effektivt och bra kösystem (jag säger det bara för man blir ju så trött på alla tyskar som ska tränga sig hela tiden när man är i Alperna!) Amerikanare är så hjälpsamma och man hejar till och med på varandra i backarna! Jättemysigt!
På kvällen så åt vi på fin restaurang, baddade bubbelbad utomhus och sen hyrde vi filmen "Up in the air" på hotellrummet.

På lördagen så åkte vi också hela dagen. Superhärligt, jag älskar snowboarding mer för varje gång!! Sista timman innan liftarna stängde tog jag och Lexie några åk för oss själva för vi ville inte sluta! Efter det så gick vi ner till stan. Mysiga hus och många fina affärer! Vi åt god middag igen och när vi kom tillbaka till hotellet så spenderade vi några timmar vid poolen igen innan vi sova riktigt gott efter en lång dag!
Vädret va toppen på lördagen, klarblå himmel och solsken! Alla blev lite solbrända i ansiktena!

På söndagen så hade vi lite sovmorgon innan vi åkte ner till stan och åt frukost på en franskt café. Sen bilade vi hem till NEbraska igen!

Här i Nebraska så regnar det! De tycker att det är ganska häftigt, för det regnar aldrig här! De gillar ljudet och lukten av regn, är det inte roligt!
Vi hade track träning, som tur va så va det uppehåll då iaf! Vi körde stenhårt idag, jag är helt skakig i kroppen för vi sprang så mycket!
Nu ska jag gå och lägga mig, jag kommer att sova gott!!

Kram!

3 kommentarer:

Barbro sa...

Tack för härliga kort och intressant kapitel i USA-boken. Nu är även Colorado avklarat. Ni verkar ha haft det så mysigt. Skidåkning, bubbelpool, compact-living, god mat. Vad kan man mer önska? Och inga tyskar! Dom har ett märkligt sätt att ta plats, stor plats. Både på vägar och spanska playor.

"Up ub the air" såg jag på Filmstaden för nå´n månad sen. Jag tyckte den var bra, men tyckte du det? Det var ingen action precis. Men jag tänkte lite på dej. Omaha NE var ju med på ett hörn. Sen är ju George Clooney ögongodis för oss 50-60+-are.

Men varför Tracks???!! Nästa aktivitet blir väl arbrytning? Eller varör inte konstsim?

Ha´de´jättebra
Kram Barbro

Gurrakokaburra sa...

LYLLOS DIG SOM FÅR ÅKA TILL COLORADO! Det är min lilla dröm att åka off-pist i bergen i colorada ^^ va mysigt ni har haft det värkar det som :) men jag måste bara påpeka SKIDOR ÄGER NER SNOWBOARD! :P jag lovar dig att det inte är den första gången du kommer att få höra det från mig :)

Nettan sa...

Hej, vilka härliga bilder, man blir verkligen sugen på att åka dit. Förstår inte hur vi ska få till alla resor.
Då är du äntligen tillbaks i vardagen med måsten som bl a tracking. Vad blir nästa grej, är det balen, eller?
Här hemma har vi hopp om att snön ska smälta. Det sista rasade ner från taket idag, nu kan hundarna gå ut utan att få ev snöras över sig.
Ha det bra, vi hörs snart.
Kramar!!!!