söndag 14 mars 2010

Hej!
Den här helgen har vi haft ett litet vinterlov, vilket innebär att vi hade ledigt från skolan i fredags. Så i fredags så åkte vi till Lexington och jag shoppade lite på Walmart. Man hittar alltid massa grejer där förstår ni! Jag köpte en massa grejer för scrapbooking för jag har tänkt fixa ett fint album till graduation. Jag började skriva ut lite bilder idag, men såklart så tog färgen slut i skrivaren så jag kom inte så långt.
I fredags kväll så var vi på ett Wrestling meet, i typ 4 timmar. Det va ganska segt kan jag ju säga. Men Cole va duktig och kom 2:a i sin grupp. Det roligaste med kvällen var att se små 6 och 7 åringar "attackera" varandra, de va så gulliga!

Imorse så gick jag och Lexie ut och sprang, för här räcker det ju inte med att träna x antal timmar varje dag efter skolan. Man måste springa på helgerna också! Varför vila sina ömma muskler!?! Det va ganska skönt iaf, våren börjar smyga sig fram mer och mer här. Hur går det för Sverige? Ser nån sol än?
Ikväll så var vi ett gäng tjejer som va på bio och såg en jätterolig och mysig film som heter "When in Rome". Se den!

Nu har jag precis ställt om alla klockor till sommartid, för inatt så ändrar vi tid här! Vilket betyder att det är sent och jag kommer va trött i kyrkan imorrn!

Ha det bra!
Föresten, jag tycker att fler ska försök att kommentera lite mer!!! En stor applåd för Barbro, min mest trogna bloggläsare/kommenterare! Taack! ;D Och bara så du vet Barbro, Bob och kossorna mår toppen! Jag ska gå ut och fota dem nån dag så jag kan göra ett långt blogginlägg med bilder på dem bara för din skull!

8 kommentarer:

Barbro sa...

Jag känner mej hedrad, nästan lite mallig. Fått ett eget avsnitt i din tjocka USA-bok. Tack. snälla!!
Jag vet att alla här hemma, mormor, Stellan,kompisar, grannar,hundar och katt längtar efter dej (Nettan och Madde kommer ju och hämtar hem godset i maj).
Men jag då??? Bara trista nyheter i DN, blodiga bilder från katastrofer ute i världen, när jag knäpper på datan kl 06 varje morgon.
Inte längre några härliga blogg-inlägg från Lollo. Inga bilder från storstäder, stränder, prärier och spännande djur.
Livet tar slut när du kommit hem!

Missförstå mej nu rätt! Så´n glädje som din blogg ger mej kan du inte ens ana. Och självklart önskar också jag dej välkommen hem, när det nu blir.

Vinterrapport: Härlig dagsmeja gör att snötäcket krymper. Men dessa enorma snöberg ligger nog kvar till midsommar. Och i dagens tidning en ny varning. Det kommer bli stövelbrist i affärerna.

Ser fram emot färska bilder på Bob och han gäng. Du tänkte väl "don efter person".

Kram Barbro

Agneta sa...

Hej Lollo !! Va du har haft kul med alla resor o allt på sista tiden. Så härligt att se o läsa om det =) Här hemma är det ju fortfarande en hel del snö kvar, fast det är ju mkt mer vårlikt o varmare nu. Hans o jag har åkt skidor i Karlslund idag, det blev 15 km. Det gäller att inte slöa till nu efter Vasan. Jag min tok har ju anmält mig till Göteborgsvarvet, o det ångrar jag redan.. Du vet ju att jag inte är nån löpare alls, du var ju inte så gammal när du sprang ifrån mig på Rossö.. Det glömmer jag inte.. Va duktig du är o träna, blir impad.. Om du visste vilken mysig kväll Nettan o jag hade i fredags =) Jag kände mig så lyxig, Nettan fixade allt så bra för mig.. Det är den bästa födelsedagspresenten man kan få. Jag fastnade för Barbros fras Samla på Upplevelser, inte saker o pengar, det tar tjuven. Så rätt, gillade det så mycket så jag kommer nog att "låna " uttrycket ibland. Om du visste va Hanna blev glad, när du var på, med resan =) Och jag blev faktiskt inte mindre glad jag =) Ha det så jättebra.. Många kramar Agneta. Hans hälsar till dig.

amanda sa...

Kul att våren börjar komma :D här märks det inte direkt :( åh jag blir så trött o sur på det här vädret!! det känns som om det aldrig kommer att bli varmt!!!

men du ja tänkte på din benhinneinflammation, om det gör mkt ont, spring int på din fritid, så kommer du alrdig bli bra fr det! var försiktig!

ja o julia såg på inglorious basterds igår, riktigt bra, men blodig såklart! Brad Pitt är ju bara bäst!
Ikväll ska jag se en annan Brad Pitt film, Benjamin Buttons otroliga liv, jag älskar den, om du inte har sett den, SE SE!!!

ne nu, ska jag plugga lite på historia o kanske biologi (suck!)

puss!<333333

Helena Nederman sa...

Hej Louise!
Hoppas att du mår bra trots allt som hänt hemma i Sverige. Det är väldigt ledsamt.
Det är trevligt att se dina bilder och läsa om de spännande saker du hittar på och upplever! Hawaii verkar helt fantastiskt, får ta mig dit någon gång. Är i Holland för tillfället, ska vara kvar i 1,5 vecka till. Här är inte så exotiskt som Hawaii, men trevligt ändå! Ta hand om dig =)
Kramar

Anonym sa...

Hej

Birgitta sa...

Hej Hej

Birgitta sa...

Test

Nettan sa...

Hej, som ni märker är det dataproblem i Lillån, men nu tror jag det är på gång snart.