måndag 22 mars 2010

Track and Field meet!

Så igår, efter en vecka med stenhård träning i allt från 20graders värme till snöoväder, så var vårt första Track meet! Det va i Kearney som ligger 45 min bort. Bussen lämnade Elwood 7 på morgonen och när vi kom dit så vart massa folk där från olika skolor runt om i Nebraska. Vi var inomhus och ett varv på track banan var 160m så det va ganska litet. Det va många olika "grenar" allt från höjdhopp, längdhopp, kulkastning till olika sprinter (55, 200, 400, 600, 1 mile, 2 mile osv).
Det va kul tyckte jag för det va nästan alltid nån från våran skola som tävlade i nåt så man blev aldrig uttråkad. Vi gjorde tyvärr inte så jättebra ifrån oss, det är inga som direkt gillar track säsongen de flesta gör det bara för att hålla sig iform. Jag tävlade i 400 meter, jag kom trea av sex stycken i mitt "heat". Jag sprang på 76 sek. Jag är superstolt över mig själv, för det kändes bra för att vara första gången! Jag va så nervös innan så jag va rädd att jag skulle snubbla när jag sprang eller nåt men jag överlevde ju! Och det va ganska kul att höra alla Elwoodare skrika mitt namn när jag sprang där haha!

Våra uniformer




3 kommentarer:

Barbro sa...

Tack snälla Louise för kort från Hawaii. Jag blev så glad, jag älskar gamla hederliga vykort. Extra kul när dom kommer från spännande ställen.

Jättesnygga overaller! Härlig färg. Men du?? Är det en arab som gjort trycket? Det står ju doowllE!

Kram Barbro

Barbro sa...

Jag igen. Du har ju glömt en sak du lovat mej. Bob!!!

amanda sa...

jag gillar träningskläderna, vill oxå ha såna fin! hade du int en lila sportbag oxå fr nike elr va d nu va? det går ju perfa tillsam! :D