söndag 21 februari 2010

Aloha update!

Aloha!
Ursäkta för dåliga uppdateringar! Jag lever! Jag har det underbart! Dagarna är så extremt intensiva och man har aldrig tid att sitta vid datorn.. Vi har redan konstaterat att vi har tagit över 1000 bilder sen vi kom hit (och filmat ett par timmar också) så jag har mycket visa er och berätta om, men jag får ta det efterhand senare för nu har jag inte tid.

Lite kort om de här dagarna...
Torsdag: Vi åkte på en buss tur runt hela ön och gjorde flera stopp på olika fina stränder. Bland annat Sunset Beach/Pipeline som är känt för att ha det "tuffaste" vågorna. Det va väldigt mäktigt att se! Vädret va sådär, det va soligt men ganska blåsigt. Det va en supermysig dag!
Dagen avslutades med att vi belv avsläppta på Hard Rock Cafe Honolulu och vi åt middag där.
Efter det så vart den dagen tyvärr mindre kul.. jag blev magsjuk på kvällen och fick bara ett par timmar sömn den natten.

Fredag: Vi gick upp tidigt och åkte buss till en vulkan/berg som heter Diamond Head som vi sedan vandrade uppför. Jag hade nästan bestämt mig för att stanna hemma den dagen men jag ångrade mig i sista stund och åkte med ändå. Det va tufft, det va både längre och jobbigare än jag trodde. Där uppe hade vi vacker utsikt över hela Waikiki.
Sen hade vi fritid ett par timmar att ligga på stranden innan surfing lektioner. Jag var tvungen att lägga mig på hotellrummet och kurera mig lite men jag tog mig ner till stranden och tittade på när de surfade. Jag kunde ju tyvärr inte surfa den dagen, men jag hoppas att jag kan ta en egen lektion innan vi åker härifrån. Jag har alltid velat testa att surfa och det såg grymt kul ut!
På kvällen hade vi pizza party i en vacker park vid en strand i solnedgången (jag åt bara en banan och drack vatten och avslagen cola på hela den dagen) Senare hade de även fyrverkerier.

Lördag; Idag kände jag mig som en ny människa när jag vaknade med ny ork och lite aptit igen! Vi hade en toppen dag! Åkte till Pearl Harbor tidigt på morgonen och fick fritid att hänga på beachen (ca 30 grader varmt idag!) på eftermiddagen. Äntligen fick vi lite färg!
På kvällen så åkte vi till Bubba Gump Shrimp Company och åt middag. Ni har väl sett Forest Gump hoppas jag, det är iaf en av mina favorit filmer! Sen hängde vi lite i USA's näst största varuhus, men ingen av oss orkade shoppa så mycket. Vi totalt slutkörda på kvällarna allihop!
Vi åkte tillbaka till hotellet och många i gruppen satt i lobbyn, vi spelade kort och skrattade hela kvällen!

Vi har det verkligen fantastiskt!! Vi är en grupp på 47 personer, trevliga människor från olika delar av Europa! Vi har två underbara ledare! Aktiviteterna är toppen, men det blir långa dagar! Vi blir oftast väckta vid 6-7 tiden för att hinna med gruppaktiviteterna så fick får mycket fritid för sol och bad på eftermiddagen innan middagen.
Hawaii är en underbar plats! Det är jättefina hotell, restauranger, affärer och stränder överallt! Och allting är så otrligt rent också, jag tror inte att jag har sett nåt skräp på gatorna sen vi kom hit och de moppar till och med trottoarerna!
Det känns så jobbigt att tiden går så fort, för man vill inte att et här ska ta slut!

Bevis på att vi är datanördar:
Vi kommer oftast till hotellrummet straxt innan kl.11 när de kommer och kollar oss. Sen gör vi oss iordning och sätter på datorerna (vi har datorer alla tre) och börjar lägga över bilder och tittar på dem. Om nån av oss börjar blogga så får de andra panik och börjar också blogga, sen sitter vi där.... Nu är kl ett på natten, vi blir väckt kl.7.15 imorrn! Det enda ljudet man hör är tangenterna som går i 190km/h! Vi pratar inte men gäspar i takt och ibland så påpekar nån att vi är riktiga datanördar, alla tittar upp nickar lite kort och fortsätter sedan att skriva!
Jag tycker det är lite roligt haha!
Men nu vill jag inte att ni ska tro att vi är osociala människor för det är vi verkligen inte! Vi pratar, fnissar och skrattar om allt och alla hela dagarna! Vi njuter av varje sekund!

Nu måste jag verkligen sova..

Bilder kommer!

Pussar och kramar Lollo!

2 kommentarer:

Barbro sa...

Aloha på dej och dom andra örebro-tjejerna.
Jag hörde av Nettan i fredags att du haft en dejt med Montezuma. Jobbig typ, va? Spola (hi,hi) honom!

Härliga dagar ni har. Och helt rätt i tid. I Sverige är det kaos med i stort sett allt. Tågtrafiken är inställd, tak rasar, djur blir innestängda och folk slår ihjäl sej när dom ramlar ner från taken dom skottar. Och istappar!!! Jag har aldrig sett nå´t liknande i hela mitt liv. Så NJUT av sol och varma vågor. Ni retar säkert kompisar i Örebro som läser era bloggar. Och även om ni själva tycker att ni har en osocial stund fram på natten, så lita på att jag m.fl. tycker det är underbart att läsa era inlägg.

Finns det kokospalmer på Hawaii? Då kan det va lika farligt att ligga under en sådan som att gå på trottoarerna i Örebro. Se upp!!

Ha en fortsatt härlig Hawaii-vistelse. Hälsa Ida och Alex.
Kram Barbro

Birgitta sa...

Aloha Lollo!Bra att höra att Du är på gång igen.Blir helt nostalgisk när jag läser vad Ni är med om,känner igen allt.Hoppas nu att det fortsätter i samma stil och att Du får vara bra.Här hemma är det botten för tillfället.Bara snö
och blåst,inga plogar på våra gator här i Lillån.Kokospalmer minns jag inte så många däremot mycket annanasbuskar.
Har Du sett mitt hotell ännu?
MÅ SÅ GOTT och många hälsningsr till Er alla nördare.
Stellan hälsar,han och Micael har skottat snö hela dagen vid verkstaden.
Kramar Birgitta.