torsdag 18 februari 2010

Aloha!

Aloha! Jag försökte att publicera ett blogginlägg igår men internet slutade så jag fick börja om flera gånger och sen dog det totalt.. men nu gör jag nya friska försök!

Vi hade en lång resdag igår men vi landade på Honolulu vid 4 tiden. Nu har vi 11 timmar tidsskillnad från Sverige! Vi blev skjutsade till hotellet direkt, det tog ca 30 minuter pga mycket trafik. Sen mötte vi den delen av gruppen som redan var här.
På hotellet mötes vi av Alex! Det va så kul att äntligen träffas igen! Vi tre delar ett litet mysigt hotellrum!

Vi fick en guidad tur när vi kom. vi har gångavstånd till allt - strand, shopping, restauranger, mataffärer! Efter det så åt vi lyxig hawaiiansk buffé med allt man kan tänka sig! Underbar färsk frukt!!
Sen gick vi och handlade mat till våran picknick lunch vi ska ha idag. Vi ska snart lämna rummet för att åka ut på en heldags tur runt ön. Vi är så taggade!

Senare hade vi fritid fram till ett möte kl.10. Nästan hela gruppen gick ner till stranden och myste! Ett par personer badade men vi sparar våra första dopp till idag!

Nu är vi klara för att gå ner och hämta våra frukost biljetter! Vi har vi smort in oss!!!

Heeeej :D vi lever livet på hawaii!!! Det är så himla fint här. Nu ska vi smörja in oss och gå och äta frukost :) ha det bra sverige!! puss ida



5 kommentarer:

Agneta sa...

Vilka fina bilder, så härligt ser det
ut.. Ha så jättekul =) Kramar

Ellen sa...

ååh det ser ut som ni har det super bra!! jätte härliga bilder, njut o ha det så bra! :) kramar

Barbro sa...

Aloha på dej!!!
Jättekul med blogg från Hawaii. Jag förstår inte? Jag får såna nostalgi-vibbar av alla dina nedslag i stora landet "over there". Hawaii=Blue Hawaii en gammal 60-talsfilm med en ung, snygg och smal Elvis, Chicago=Frank Sinatra, Bad Lands=Little Joe, Remmenga Farm NE=Snoddas/Bob, Las Vegas=Martin Stenmarck nutid inga vibbar alls. Vart landar du nästa gång???

Varning! Se upp för Kilaueas. Han kan va´på dåligt humör.

Njut av livet på Hawaii! I Sverige förvarnas det om mera snö. Flera decimeter.

Surfa lungt
Kram Barbro

Nettan sa...

Hej Tjejer, skönt att ni är på plats. Ni ser pigga o fräscha ut, förkylning över hoppas jag.
Duktigt att ni smörjer in er, jag är imponerad.
Underbara bilder, längtar efter att se mer. Sköt om er nu och ha det jättebra!!!
Kramar till er alla/ Nettan

Birgitta sa...

Aloha Lollo!Bra att se och höra att Ni är på plats.Blir litet avundsjuk.Jag minns min rundtur där,och filmen Härifrån till Evigheten med Frank Sinatra.Kolla
om Rosa Hotellet finns kvar.Det syns över hela allt.Hoppas Ni får en fin utflykt och att Du piggnar till.Hörde att Ni varit och ätit på
HardRock.Krya på Dig!,hälsa Ida och Alex.
Kramar Birgitta o Stellan.