tisdag 16 februari 2010

Hos Ana i Lake Forest

Vid 3 tiden så kom Ana och hämtade upp oss utanför The Water Tower. Det va så kul att träffa henne igen! Hon känns som en person som jag har känt i hela mitt liv för hon är så öppen och trevlig.
Hon stannade och kom ut och kramade oss och var så glad att se oss och sen så körde vi mot Lake Forest. Det är 40 minuter från Chicago. Vi pratade hela tiden (hon är förmodligen en av världens mest pratglada personer!) Hon släppte av oss vid hennes områdes "health club" på vägen till hennes hus. Där fick spendera en timma i lyx med jacuzzi och ångbastu. Det va skönt att varva ner lite! Omklädningsrummet va helt otroligt, det gick runt personal där inne och fixade morgonrockar och nya handdukar åt oss och det fanns fina sminkspeglar, duschar och massa bra produkter vi fick använda.
Sedan hämtade hon upp oss igen och vi åkte till den finaste mataffären jag nånsin har varit i, Sunset hette den. Allt va organiskt och av bästa kvalité. Ana köpte massa sallad och fint kött som hon lagade till middagen.
Hon bodde i ett fint hus (men det va inget extremt om man jämförde med en del "palats" som låg runt omkring!) Hon visade oss gästrummet och på våra sängar så stog det massa små All hjärtans dag presenter åt oss! Hon är så gullig!

Sedan så började hon laga mat samtidigt som vi pratade på. Först åt vi en fräsh sallad och sen oxfilé med bakad potatis (hennes dotter dejtar en kille vars pappa jobbar med att odla potatis som säljs till de finaste restaurangerna i Chicago så det fick vi testa på haha)
Sen pratade vi hela kvällen om allt mellan himmel och jord!
Ida och jag osminkade och lagom trötta men glada efter en härlig dag.
Jag och Ana

Här är presenterna och lite shoppingpåsar.

Jag måste även tilläga att vi sov väldigt gott den natten, hon hade nämligen köpte helt nya sängar och madrasser för att vi skulle komma!

Inga kommentarer: