söndag 28 februari 2010


Så jag kom tillbaka till Elwood i torsdagskväll! Det är svårt att tro att jag bara har rest runt i samma land hela tiden - först 7 tim flyg över hav till fastlandet! Sen flyg från Texas till Omaha bara 2 tim! Sen när man tror att man nästan är framme för att man är i rätt delstat så är det 4 tim kvar i buss!
Det va riktigt kul att komma tillbaka till skolan igen och träffa alla! De kände knappt igen mig med mina nya hudfärg haha..
När jag kom hem efter skolan så var jag riktigt jetlag och somnade direkt. Familjen väckte mig sedan vid 18.30 och vi åkte ut och åt middag.

Ikväll så hade vi en dans på skolan. Det va kul! Jag och Felicia (den andra svenska utbytesstudenten) hade på oss matchande Nebraska fotbollströjor!! Go Nebraska!

4 kommentarer:

Barbro sa...

Hej! Har kollat igenom alla Hawaii-bilderna. Det tog en stund. UNDERBARA bilder och vilken färg på vattnet!!! Man kan nästan tro att ni jobbade för en reklamfirma som vill sälja Hawaii-resor. Jättekul att få ta del av era upplevelser.

Till sista bilden säger jag bara: Borta bra men "hemma" bäst.

Kram Barbro

Birgitta sa...

Hej Lollo!Vilka härliga bilder.Jag blir litet nostalgisk när jag ser dem.Känner igen allt.Du fick även med Rosa Hotellet.Ni verkar haft det toppen.Själv har jag legat i sängen sedan Du ringde.Förkylning.Kom som ett brev på posten,men nu är jag på benen igen,men ingen snöskottning.Det tar emot.Vila Dig nu så Du orkar med nästa tripp.Blir det till helgen?Vi Hörs.Många Kramar Birgitta och Stellan.

ida sa...

gud du ska ju till colorado!!! fusk. haha. gillar nya posen också ;) shaka , hang and loose :P

Nettan sa...

Hej Louise, kul att bloggen är igång igen. Man saknar den.
Du är så duktig som orkar skriva så mycket. Mitt liv går just nu ut på att skotta känns det som. I helgen har vi skottat hustak, både hemma o på verkstan, det känns i kroppen. Hade önskat att våren börjar idag 1 mars, men det snöar ute. Du har valt rätt år att vara bortrest.
Härliga bilder du har från Hawaii, dit måste vi också åka, det blir mycket att ta igen. Det kändes lite kusligt i lördags när man tittade på CNN och stranden ni surfade på var folktom pga tsunamivarning.
Ha en skön kortvecka. Vi hörs!
Kram mamma