onsdag 28 april 2010

Balen!

Aah jag hinner aldrig ta mig samman och skriva om balen, så nu tänker jag helt enkelt skita i allt annat och sitta här och blogga ändå!

Balen va fantastisk! Har ni kollat på bilderna på Facebook eller måste jag lägga upp bilder här också tycker ni? Jag lägger upp lite bilder och är det för lite så får ni klaga på mig!
Okej, jag tar allt från början.. I lördags kl. 10 så åkte jag och fixade mitt hår. Det tog bara en timma och sen så åkte jag hem igen och sminkade mig och bara slappade fram till kl. 4.
Kl. 4 så kom Brandt och våran kompis Jesse och hämtade mig. Katyra och Lexia och massa tjejkompisar va över också så vi tog massa kort innan vi åkte vidare.
Mina blommor som jag hade runt handleden. Brandt hade matchande på tuxedon.
Det va lite klurigt att sätta fast den, men med lite hjälp från Diane så fick jag dit den!
Jesse (han är med i det militära som ni ser) , jag och Brandt!

Sen åkte vi hem till Brandt och hans föräldrar och mormor och morfar tog en miljon kort på oss (kändes det som, jag fick nästan kramp i kinderna från att le så mycket!) och filmade oss. Jag har inte hunnit få dem bilderna än, men jag ska få det senare från honom.

Sen så åkte vi över till en annan kompis hus och där var vi 7-8 par som möttes och tog massa kort igen! Alla föräldrar och massa släktingar var där för att titta på oss också!
Sen kom en lååång limo och hämtade upp oss och vi gled runt i Elwood ett tag innan vi åkte in till Lexington (20 min bort) till Holiday Inn där balen va.
Det va första gången för mi i en limo, det va häftigt!!

När vi kom in i "lobbyn" så var det proppfullt med folk igen!!! Och återigen så togs det grymt mycket kort! Det va så himla mysigt! Alla var så glada och bara skrattade, kramades och tog kort på varandra!'


Middagen var väl vid 7-tiden tror jag.. en stor sal var dekorerad med ballonger och massa runda bord där vi satt och blev serverade. Sallad till förrätt, kyckling med potatis och majs (såklart i Nebraska!) och cheescake till efterrätt. Det va gott och trevligt!
Sen visade de en video som juniors hade gjort till oss seniors. De hade intervjuer med folk och frågade frågor om varje person. Det va väldigt roligt! Jag ska få videon på min dator så jag kan visa er när jag kommer hem!
Skyler, svenska Felicia, Joni, Kathryn och jag!

Gissa vad vi gjorde efter middagen? Jo vi gick ut i lobbyn och tog mer kort! Amerikanare är lite galna som ni vet!

Mina senior killar!

Kl. 9 började iaf dansen! Det va skitkul, jag dansade hela tiden fram till 12.30 i stort sätt! Det va allt från vanlig dans, till tryckare och "gruppdanser". När jag skriver gruppdanser så menar jag danser som ALLA kan stegen till så det är skitkul!
Här är en länk till en av låtarna: http://www.youtube.com/watch?v=wZv62ShoStY

Efter dansen så åkte vi bil tillbaka till Elwood. Bytte om till shorts, t-shirt och träningsskor och åkte till skolan för att det va dags att börja "After prom".
När vi kom dit så hade massor med mat och snacks och i gymmet hade de ställt fram pingisbord, pokerbord, fixat "glow in the dark" minigolf, hamsterbollar (man rullar runt i en stor uppblåst boll) och en fotostudio med mera!
Jag spelade mest rundpingis med massa killkompisar! Vi hade galet kul ända fram till 4.30 när de stängde. Jag kan inte minnas när jag skrattade så mycket förut! Och det visar sig att jag är grymt bra på pingis..! Jag vet att det antagligen kommer som en chock (det gör iaf det för mig!) men jag vann nästan varje omgång hela kvällen! Skitkul!!!

Sen åkte vi hem och sov ett par timmar och vid 9-tiden så ringde väckarklockan och vi satte på oss balklänningarna igen och åkte till kyrkan. Vi var ca 15 pers som kom dit i bal kläder! Det va jättekul faktiskt! Man var väl bara lite lagom äcklig, svettig och trött men det va väldigt roligt (för en gång skull hehe!)!
Tjejerna i kyrkan!

Så det va min balhelg! Några kommentarer?!?! Låter det inte grymt kul!!!

Det här va den sista bilden jag tog under kvällen och jag tog den för din skull Barbro!!

1 kommentar:

Barbro sa...

Tack Louise, för kortet. Jag känner mej hedrad, att du ägnar mej en tanke i svarta Nebraska-natten. Jag ska printa ut bilden och sätta upp den på kylskåpet. Effektiv bantningsmetod. Men jag fattar nu var du lärt dej "tungo-målet". Det är ju BOB som varit din läromästare. Syns även på din blick. Ger mej sjutton på att du idisslar också.

För att återgå till balen: Den var ju bara BÄST. Det verkar ju som hela Elwood var engagerad. Och ditt album på FB kommer bli mitt vitamin-piller. Känner jag mej låg nån´gång öppnar jag bara Lollos album och blir glad.

Det jag tyckte var allra bäst var kyrkobesöket "dan efter" i balklänning. Upplevelse, du vet. Hur var prästen klädd?

Tack Louise, för ännu ett härligt kapitel i din bok.

Kram Barbro