torsdag 15 april 2010

Tornado varningen är över!

Okej, jag lever! Tornado varningen är borta nu, det är fortfarande lite blåsigt ute men inte så farligt längre. Jag har fått tillbaka min garderob igen och vi har lagt undan sovsäckarna för den här gången.
De har faktiskt varit med om en riktig tornado när de har bott här ute. Det lät som riktiga tåg körde förbi precis utanför fönstren sade de och man kunde se formen av den när den susade förbi! Häftigt!

Idag hade vi tuff träning, jag är helt slut! Det är så varmt och fuktigt ute så man kan knappt andas och man blir så våt av svett och fukt att det känns som har tagit en dusch när träningen är över!
Jag lyckades sträcka en muskel i låret igår, så det kändes idag och nu är det ännu värre. Jag har isat iaf, strechat mycket och jag fick några tabletter, ibuprofen, som ska hjälpa. I USA så har man tabletter för allt! Jag tog iaf tre tabletter tidigare, jag ska ta tre nu när jag går och lägger mig och sen tre imorgon när jag vaknar. Jag hoppas det hjälper, för annars kommer det bli svårt att sätta något nytt rekord på 400m på nästa Track meet som är på fredag.

Just nu så har jag två stora projekt som vi jobbar med i skolan också, det är "senior arbeten". Jag är i stort sett klar med en av dem - en power point presentation om Down Syndrome som jag ska hålla nästa vecka. Det andra arbetet har jag knappt börjat med än, jag måste skriva en uppsats om "konsekvenser från 11 september" på 5-8 sidor. Jag ska försöka skriva om både hur det påverkade USA och sen inrikta mig lite på vad som hände i Sverige också..

Nej nu somnar jag, så jag måste stänga av datorn! Det ska bli sååå skönt att sova! Godnatt!

2 kommentarer:

Barbro sa...

Va´skönt att det inte blev nå´t tornadobesök. Jag såg en film en gång om en tornados framfart, det var väl nånstans där du befinner dej. Jag kommer ihåg hur precis ALLT virvlade upp i luften, hus, människor, djur, träd, buskar. Dramatiskt värre. Så det är ju skönt att det gick bra. Men det måste väl varit lite spännnande att packa in typ överlevnads-utrustning i din garderob. Men det var skönt att öppna bloggen i morse.

Du måste vara rädd om dina ben. Balen är ju snart och jag vet att silverskorna är på väg. Då ska du kunna dansa hela långa natten.

Intressanta skolarbeten! 6-7 sidor om 11 sept. måste vara "pea-nuts" för dej, så duktig som du är på att skriva.

Kram Barbro

Birgitta sa...

Hej Lollo!Skönt att höra att allt oväder är över.Hoppas det blir lungt tills Du åker hem.Var rädd om dina ben,träna inte för hårt.Tänk på balen och att Du kan använda skona som är på väg.Här hemma är all flygtrafik inställd på grund av ett vulkanutbrott på Island,helt otroligt.Grattis till jobbet,hörde nyss att chefen ringt till Dig.TOPPEN!.Imorgon kommer Rynninge hit och vi äter litet och
har det litet mysigt.Tänker på Dig.
Många Kramar Birgitta och Stellan!