söndag 18 april 2010

Track meet.

Hej, hoppas ni har en bra helg!
Jag kom precis på att jag aldrig bloggade om track meetet. Det va en mysig dag som vanligt, men det blåste väldigt kallt fram till sent på eftermiddagen så det va synd. Men jag brände inte upp ansiktet den här gången iaf! Jag sprang 400m på en sekund snabbare, 72 sek alltså. Och sen så sprang jag ju den där dumma 200m också... jag fick samma tid som förra gången, 32 sek. Men jag hade en väldigt pinsam och seg start, jag måste helt klart träna mer på att starta med "sprint blocks" vad heter det på svenska? fattar ni vad jag menar?
Nästa vecka har vi två meet, en på onsdag och ett på fredag om jag inte minns fel.

Jag har jobbat med min uppsats och power point hela helgen. Jag hade gjort klart min power point men på nåt sätt så lyckades den försvinna från datorn eller låsa sig på nåt sätt. Så jag måste tyvärr göra en ny (suck!!) men jag kan all fakta så bra nu så det blir lätt.

Vi har inte haft vatten på hela helgen heller, nåt är fel med deras vattenpump igen. Men vattenkillarna har varit här och jobbat så nu är det fixat återigen tack och lov!

Nu ropar de att lunchen är klar, så jag måste kila! Bye!

6 kommentarer:

Barbro sa...

Hej! Va duktig du är på att springa! Nytt pb, kanon! Så klart att ni ska ha startblock, då pressar du tiden med flera hundradelar. Det har ju alla sprinters av klass.

Ni får väl gräva en brunn och hiva upp vatten i hink. Bra träning.

Som omväxling säger jag nu
GOD NATT
Barbro

amanda sa...

BRAVO Lojsan!!;D ja vet vad du menar med det där startblocket, det e int så lät...
du vad hände med skypandet igår? kunde du int? synd för jag vill verkligen prata lite m dj!
vädret e underbart här, 25 grader i solen, såååå skönt, finally!
ne nu måste ja plugga! PUSS!!!!

Birgitta sa...

Hej Lollo! Tack för samtal!Morfar blev jätteglad och jag oxå.Var rädd om dina ben, så Du orkar med daten och balen,Har hälsningar från vår tandläkare Ulrika,hon vill att deras BEA ska ta sig i kragen och åka iväg,men hon vill vara hemma med sina hästar.Hon är kompis med din Bella genom fiolspelning,världen är liten.Har läst om Johan Noren.Du är ju bra på att uttrycka Dig,så hjälp honom så att han inte råkar ut för det Du gjorde.MÅNGA KRAMAR Birgitta!
Morfar hälsar!

Helena Nederman sa...

Hej Louise! Snart är du så snabb så att du kan springa hem till sverige sen... på så vis kan du få med dig mer bagage också, eftersom det kan sitta på din flygstol istället för dig! Dock måste det ju funka på vatten också. Övar du nåt på det? (Med tanke på att du går mycket i kyrkan nu kanske det är en egenskap som utvecklas av sig själv efter ett tag? I wouldn't know... ^^) hur som helst, kul att det går bra för dig i sporten, woho! Men, för att slippa problem med datorn, skaffa mac! Det är förfärligt när arbeten försvinner *ryser*. Lycka till med arbetet och tracken och daten/balen! Ha det roligt framför allt =)
Stor kram från kusinen

Kajsa sa...

Du kommer ju hem snart eller hur?! Vi måste ses när din jetlag har försvunnit :D Vill höra allt om USA!

Nettan sa...

Balen närmar sig med stormsteg. Ha det sååå himla kul, ta mycket kort så vi får se.
Kramar