lördag 10 april 2010

Track meet!

Hej!
är är bilder från dagens track meet! Det tog 12 timmar med bussresan och allt - lång dag med andra ord! Det va blåsigt och jobbigt på förmiddagen men eftermiddagen va härlig och varm! Jag har bränt mig i ansiktet, jag är så röd så jag nästan börjar skratta åt mig själv när jag ser mig själv i spegeln!
Jag har massa bilder från idag iaf, duktigt va! Jag sprang bara 400m, det blev 74 sek idag.. 1 sek långsammare än förra gången så jag är lite besviken, men jag skyller lite på den underbara motvinden jag fick kämpa med! Känns alltid bra när jag har sprungit iaf!

Annars så är Track meets otroligt mysiga! Det är min favorit period av det här skolåret! Alla bara myser, skämtar, umgås och hejar på varandra hela dagen!
Jag börjar få riktig ångest över att jag ska åka så snart, om en månad idag så lämnar jag Elwood! Usch.. jag blir ledsen av att tänka på att säga hej då till alla.. Jag försöker att njuta så mycket jag kan nu och tänka för mycket på det även om det är svårt.

bild från 4x100m staffet
Våra coacher från vänster - Mr Mahlberg, Mr Banzhaf och Mr Kleine.
Mr Banzhaf är headcoach och han är min favorit lärare på skolan!


två juniors - molly och skyler

Det här är typ den värsta bilden jag vet, jag ser så fet och klumpig ut! Men efter mycket om och men så valde jag att lägga upp den för er ändå.. Det är slutspurten av min 400 m.
Här förbereder de för 100m hurdles - häck

vårat tält! Nästan alla (20pers!) låg där inne hela förmiddagen för det blåste så mycket, det blev ganska varmt och mysigt!
Lite Elwoodare som sitter och hejar

Jag, Sarah och Felicia

4 kommentarer:

Barbro sa...

Hej!
Jättefina kort och du ser inte alls fet ut. Det är ju en vältränad kropp du har. Och 74 sek på 400 m är bra, sa någon i min närhet.

Kul att sista perioden på ditt High School Year är så mysig. Det är det du kommer minnas när du kommer hem. Vi är så´na vi människor. Allt roligt blir bara ännu roligare när man får distans till det.

Men jag har en fråga: Varför i hela friden räcker ni ungdomar ut tungan på alla kort??? Är det något hemligt kodspråk ni håller på med? På min, och mormors, tid var det höjden av ouppfostran. Och jag vet att du inte är ouppfostrad. Ska du och dejten stå uppklädda och fina på balkorten och räcka ut tungan?? Ja, ja, den ungdomen. Jag känner mej som en gammal dinosaurier. Men forsätt ha kul och spring fort. Du är nere på 69 blankt innan hemresan.

Kram Barbro

amanda sa...

vaddå fet?! jag håller med barbro du ser fit ut!:)o du jag måste säga 1 sek sämre i MOTVIND är otroligt bra, många hade säkert flera sek sämre än vad du hade!
track meet ser verkligen mysigt ut, blir så sugen på det själv! nä nu när påsklovet är slut måste jag komma igång med träningen en gång för alla, jag vet att jag säger det gång på gång men den här gången har jag bestämt mig! så om vi eventuellt ser varandra i slutet av maj så kommer jag att vara lika fit som du! så det så!!
ne, nu måste jag fortsätta med min jädra filosofi essä, suck...
ha det bra gumman, njut av den sista tiden i nebraska!!<333 kärlek!

Anonym sa...

Hej Lollo!Fina bilder och Du ser inte fet ut.Ni verkar ha kul och fullt upp den sista tiden och Du kommer hem vältränad och springer ifrån Agneta som ska kämpa med GBG-varvet.Tittade på din balklänning idag.Den var superläcker.Vilken härlig färg.Ni kommer bli jättefina Du och Brandt,men räck inte ut tungan på era foton när Ni anländer balen.Vi var till Rynninge och fikade en stund och nu ska det fixas till i trädgården och altan.Det kommer att bli superbt.MÅ SÅ GOTT!Tänker på Dig!
Kramar Birgitta och Stellan!

Johan Norén - EF Utbytesstudent sa...

Hej där !

Ursäkta om jag tränger på eller så.

Men jag har precis fått reda på att jag "förmodligen" kommer att hamna i Nebraska också under mitt utbytes år ! Jag åker också med EF och jag skulle gärna vilja ställe lite frågor till dig om staten m.m!

Min e-mail är: j_ponken23@hotmail.com ifall du skulle vilja skicka ett mail :D

Vänliga Hälsningar Johan !