torsdag 30 juli 2009

Flightinfo

Idag har vi haft lektioner på förmiddagen, de var lite sega..
Efter lunchen så kom det lite EF-folk från Boston. De samlade oss i olika grupper och sen trodde jag att de skulle berätta om de olika delstaterna vi skulle åka till och lite annan rolig information. Jag hade höga förväntningar men (som vanligt) så tjatade de i 40 minuter om att vi inte ska dricka alcohol eller använda tobak och droger. Det har vi fått höra 100 gånger redan känns det som, så med andra ord: mötet var en stor besvikelse!

Våra flygtider vart bekräftade också. Så här ser min trip ut:
Lördag 08/01/2009
Kl. 6.50 am Manchester --> Chicago kl. 8.23 am
Kl. 9.53 am Chicago --> Denver kl. 11.29 am
Kl. 5.31 pm Denver --> Kearny kl. 7.47
Sedan blir jag hämtad på flygplatsen av familjen Moseley!

Ni kanske tycker det här ser ut som att det kommer att bli en lång och jobbig dag.. men det här är inte allt förstår ni.
Faktum är att på fredag (dagen innan jag åker) så kommer jag gå upp på morgonen vid sjutiden, jag kommer att ha några lektioner och sedan lite aktiviteter. På eftermiddagen ska vi göra oss iordning för avslutningsfest/disco. När vi har gjort oss iordning så ska vi lämna väskorna i en stor idrottsal och lämna tillbaka nycklarna till våra rum.
Sedan är det dans från fram til midnatt och samtidigt som discot slutar så börjar de första bussarna rulla mot flyplatserna med studenter.
Förstår ni?!?! Vi måste gå från discot direkt till bussen som kör oss till flygplatsen och sen ska vi resa en hel dag och sen komma till våra värdfamiljer!!!
Fredag och lördag kommer antagligen bli två av de värsta och bästa dagarna på hela året!

Jag tänker iaf ha en handduk och ombyten till hands så jag kan fräsch till mig antingen innan jag åker eller på flygplatsen! It's so crazy!

Juste, jag har hittat en svensk tjej som ska åka från Manchester till Chicago. Så jag får sällskap första biten!
99,9% av alla studenter flyger från Boston men jag och den andra svenska tjejen åker från Manchester, lite konstigt.. Men jag tror det är bra ändå, för Manchester ligger mycket närmare än Boston!


Inga kommentarer: