onsdag 29 juli 2009

Montpelier

Idag var vår sista "vanliga" dag här på camp, alltså så hade vi lektioner på dagen och tre aktivitetsperioder på eftermiddagen/kvällen.
Jag åkte på en 1,5 timmas utflykt till Montpelier, Vermonts huvudstad, det var en lite håla kan jag ju bara säga. Husen där var väldigt vackra och stiliga, som tagna ur en gammal film! Men.. annars så var det verkligen inget att se. Det fanns några affärer med hippiekläder och vi såg lite hippie människor gå omkring och prata högt med sig själva och det fanns ett par affärer som sålde lite souvenirer och lite snacks men det var det allt!
Jag köpte en pepsi och en chipspåse, på den här roliga shoppingturen!
Nu kan jag iaf säga att jag har varit i Vermonts huvudstad, Montpelier!
Utanför det ståtliga stadshuset!
Och det här är gatan som Montpelier består av..

På aktivitetsperioden två, tog jag en favorit i repris.
Commando Hike!!!
När jag kommer hem ska jag införa det här i Sverige!

Sista aktiviteten för dagen blev en film, How To Lose A Guy In 10 Days, jag kan den nästan utantill men det är svårt att tröttna på den. Den är så mysig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej

Barbro sa...

Fick din blogg av Netten. Jättekul att följa dina öden och öventyr over there. Så bra du skriver. Blivande författare, eller journalist? Ska bli kul att öppna datan och följa dej ut på prärien.

Barbro (Timmys syster Linas matte)

Birgitta sa...

Hej Louise.
Du verkar att fullt program.
Tack för fina bilder och härlig text'Kul att höra Dig i telefon .
Saknar Dig.
Många Hälsningar Birgitta och Stellan.

Anneli K sa...

Hej Louise, Det är verkligen jättekul att läsa din blogg. Du verkar ha superroligt. Jag ska träffa Nettan i dag, vi ska ta en fika. Ha det fortsatt bra. Jag har just läst igenom inläggen om lägret, Snart kommer jag till delen när du är framme hos familjen. allt är jättekul att läsa och kolla bilderna!
Kramar!! Anneli(Krsitinas o Bellas mom)