onsdag 22 juli 2009

Having fun!

Heej hopp!!
Nu sitter jag med Elin och en kille från Nederländerna, Stef, i datasalen, vi lyssnar på Coldplay. Love it!!

Det började regna på eftermiddagen så jag och Alice gick till Arts & crafts som var inomhus istället för Cheerleading, vi ska på Cheerleading imorgon istället!
Sen gick jag och Elin till Yearbook, som Fendall har, men han sade bara åt oss att ta mycket roliga kort som vi ska ge till honom sen för att skapa ett bildspel, så vi gick till datasalen istället. Och här sitter vi fortfarande.
Just nu visar Stef bilder från några festivaler i Tyskland. Det ser så kul ut! Jag vil åka på festival i Europa nästa sommar!!

Det är så härlig känsla här på lägret nu, för alla är så öppna och sociala. Du kan bara gå och sätta dig bredvid nån och börja prata! Jag älskar den här känslan!
Om en timma ska vi gå och titta på film, den verkar kul den heter Mall Cop. Det handlar typ om en jättefet polis som gör bort sig väldigt mycket. Jag skrattar redan hahaha!

Jag måste berätta om lunchen också. De har hur mycket mat som helst, pizza, pasta, hamburgare, mexicanskt, sallad, flingor (?), glass, you name it! På en del ställen så är det kökspersonal som gör iordning tallrikarna så du får säga vad du vill ha. Eftersom att jag är gluten allergiker så gick jag fram och frågade en tjej om jag kunde äta en speciell maträtt. Och när jag sade att jag var allergisk så blev hon glad och sade åt mig att komma in i köket. Så jag följde efter henne in och det var kanske 20 personer där som stod och förberedde mat. Hon vände sig till dem, höjde rösten och sade "This is Louise and she is glutenitolerant" And all the guys just answerd "Hi Louise!" It fas so funny!! ;P
Sedan så visade hon mig glutenfritt bröd, flingor och hon gav mig den största glutenfria muffinsen jag nånsin har sett. Hon sade också att jag bara kan säga till henne så fixar hon våfflor till mig till frukost.
Amerikanare! They are so nice and helpful!!

De har ett litet Hogwarts system här på campet också. Du får plus poäng om du pratar engelska och minus när du pratar nåt annat språk av lärarna och returneesen. Jag stod och pratade med några människor och plötsligt kom Sue (en lärare) och knackade mig på ryggen och gav mig ett poäng. I got a point! Yeah!!! Jag sprang till Fendall på direkten och berättade. Hans klasser brukar tydligen inte vara så bra på att få poäng så han blir superglad när vi får ihop några. Jag tror att vi ligger bra till nu faktiskt, vi har redan 9 poäng!!

8 kommentarer:

Nettan sa...

Kämpa på med poängen, vet ni vad ni vinner?

Hanna sa...

Åh vad kul det låter! jag längtar tills jag ska åka iväg! Kan jag länka? :D

ida sa...

se till och vinn nu go sweden!! :D det låter hur kul som helst!

Hanna sa...

Jag åker med STS den 11. Jag vet inte riktigt hur stor skolan är men jag tror där är runt 1000 elever:D

Kajsa sa...

Haha, Hogwarts system :P nice!

elsa sa...

jag är så sjukt på festival nästa sommar,hehe :)

Emma sa...

Lollo din blogg är riktigt rolig att läsa! Keep going and have fun! :D

Unknown sa...

se till att vinna den där poängtävlingen nu!