tisdag 21 juli 2009

Monday

Jag har nästan glömt det jag har gjort tidigare idag haha. På förmiddagen så var det en träff för alla 571 studenter på en gräsplan. Där gick man till sitt lands flagga, en returnee stod och vinkade med den! När alla var samlade började alla människor gå på ett långt led landsvis mot Gymnastiksalen för ett möte. Alla var jättetaggade och skrek och sjöng. Italienarna hördes nog mest haha, de hörs mest hela tiden! Men de är roliga, jag hängde med dem igår kväll och det var mysigt och spännande. De skämtar precis hela tiden! :P

Vi svenskar va ganska så högljudda oxå kan jag ju bara tilläga! När vi hade gått till salen så satte vi oss och lärarna höll lite tal och sådär. Det va kul alla är så roliga här, de skryter om sina stater hela tiden och sjunger och larvar sig!

Min klass är B6, alla klasser är som olika High School och mitt heter Monroe East Tigers! Vår lärare Fendell är så schyst, han verkar vara väldigt omtyckt av alla.

Jag är den enda svensken imin klass och sen är det folk från Spanien, Italien, Tyskland (såklart), Norge, Nederländerna mm. Jag pratade mest med en italiensk tjej, Alice, och några killar från tyskland. Alice och en av tyskarna ska också till Nebraska! Så det kändes kul, tysken ska faktiskt bo ganska nära mig tror jag.

Det är en spansk kille från Madrid i min klass också, ser ut som en fotomodell! Han går runt och säger ”Hello Louise” för han tycker det är ”a very beautiful name”! Haha roligt va!

Sen så gjorde vi några lära känna varnadra övningar och vi gick runt lite och tittade på lektionssalar o så.

Jag tror att våran klass kommer att bli bra faktiskt! Alla klasser kan typ samla på sig poäng under veckorna och den som vinner får åka till en Ben&Jerrys factory, we just have to win!! I love B&J!

Efter det så gick jag till mitt rum och slappade lite, jag är så trött pga tidsomställningen. Och sen var det som sagt disco på kvällen!



Martina från Norge, jag och en italienare!
Alla väntar vid gräsmattan!
Våran klass följer inte reglerna, Fendall sitter högst upp till höger med keps! ;P
Och här Monroe East Tigers!!



1 kommentar:

Madeleine sa...

Åhh va häftigt det verkar!! Din klass måste vinna så ni får åka till Ben&Jerrys factory.
Jag och mamma kom precis hem från strömsholm, det gick jättebra!
Dom sa att levern har blivit mycket finare, han har tyvärr dåliga värden men bara dom inte blir högre så kan han leva med dom
Ha det bra!! Saknar dig puss och kram